بیوگرافی جهانبان حشمت الله شکری قادی
پرثوآ (هنر رزم پهلوانی ایرانیان)

«رزومه ورزشی بنیانگذار پرثوآ»
پروفسور شکری آغاز فعالیت ورزشی خود را با کشتی پهلوانی و ورزش های باستانی(زورخانه) شروع و سپس به ورزش های دیگر روی آورند. ایشان پس از کنکاش و بررسی ورزش های بومی جهان به این نکته پی بردند که ایرانیان در ازمنه تاریخ از نبرد تن به تن به شیوه ای خاص استفاده می کردند و لذا برآن شدند تا با یک نگرش و دید متفاوت، ورزش های محلی و بومی سنتی ایران را ساختارسازی کنند که به دنبال آن ورزش پرثوا یا پرتوا متولد گردید، که شیوه ای منحصر به فرد و مخصوص به خود دارد. 
بنیانگذار ورزش رزم پهلوانی پرثوآ در ترویج و اشاعه ورزش رزمی کونگ فو توآ، تلاشهای گسترده ای انجام دادند تا ورزشکاران این ورزش ایرانی بتوانند پس از شروع مجدد در سال1370 که به شیوة صحیح علمی و عملی به روز شده بود، به صورت قانونی به ورزش ادامه دهند. ایشان در تشکیل فدراسیون کونگ فو مستقل ایرانی تا سال 1384 نقش کلیدی داشته و تلاشهای مستمری با همراهان پیشکسوت در این زمینه انجام دادند. 

پروفسور شکری در سال 1375 تز علمی و عملی پرتوآ (هنر رزم پهلوانی ایران) را پس از طی مراحل تحقیق و تکامل در ابعاد علمی و عملی که بر حسب چهار مرحله: توانایی، دانایی، بینایی و روحانی تبیین شده است را به فدراسیون ورزشهای رزمی ارائه داد، ولی مجوز فعالیت رسمی آن در تاریخ 15/11/1379 تحت عنوان سبک مستقل پرتوآ از فدراسیون ورزشهای رزمی صادر گردید و از آن تاریخ به فعالیت باشکوه خود ادامه داده تا اینکه در سال 1383 مقرر گردید تحت عنوان "ورزش رزم پهلوانی پرثوا" با الگوی اسلامی و ایرانی (بر پایه فلسفه و اصول اسلامی، فرهنگ و ماهیت کاملاً ایرانی) در کنار فدراسیون ورزشهای باستانی قرار گیرد.
 
بعد از تشکیل فدراسیون کونگ فو در سال 1384 به عنوان یکی از سبک های رسمی فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو نیز درآمد. علاوه بر این به منظور شناسایی، گسترش و همگانی کردن ورزش رزم ملی و پهلوانی ایران در اقشار مختلف جامعه، به فعالیت خود تحت پوشش فدراسیون ورزش های همگانی ج.ا.ا با عنوان کمیته مستقل پرثوآ ادامه می دهد. باشد که آن را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.    
جهت تعمیم و توسعه ورزش رزم پهلوانی ایران (پرثوا) در اقصی نقاط جهان، موسسه بین المللی رزم پهلوانی پرثوا (IPA) به همت پروفسور شکری تاسیس گردید و نیز در تاریخ 29/09/89 خورشیدی «رزم پهلوانی پرثوا» به عنوان یکی از رشته های ورزشی تحت پوشش فدراسیون جهانی ورزش های    زورخانه ای قرار گرفت و در حال حاضر برنامه های بین المللی خود را زیر نظر این نهادها ادامه می دهد تا    بتوان آداب و رسوم ایرانیان را به جهانیان معرفی کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط سیدحسین نجیبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 151
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 6966
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

چت روم
قالب وبلاگ
گالری عکس